Efektywny Handlowiec – postepowanie reklamacyjne, konstruowanie umów, warunków dostaw, a także reguł handlowych INCOTERMS 2020 – szkolenie on-line
Krótka charakterystyka szkolenia
Uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną w pracy na stanowiskach handlowca. Zapoznają się z tematyką reklamacji i odpowiedzialności w przewozach krajowych i międzynarodowych. Na szkoleniu uczestnicy uzyskają wiedzę z tematyki umów handlowych oraz programem INCOTERMS 2020. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli zastosować zdobyte umiejętności w pracy.
Termin szkolenia: maj 2021
Cena za szkolenie: 1 162,00 zł
Cel szkolenia
Program szkolenia pozwala na zapoznanie się i poszerzenie wiedzy z zakresu skutecznej sprzedaży
Miejsce realizacji
On-line
Grupa docelowa
Przedsiębiorcy i ich pracownicy chcący podnieść swoje kompetencje w zakresie skutecznej sprzedaży
Dostępne formy wsparcia
Tematy zajęć obejmuje 14 godzin z zakresu:
1.Konstruowanie i sprawdzanie umów
– przedmiot umowy (jak szczegółowa powinna być umowa, ograniczenia ustawowe)
– prawa i obowiązki stron
– modyfikacja umowy (prawnie dozwolone granice, prawo do jednostronnej zmiany umowy, procedura, aneks)
– załączniki (ogólne warunki umowy/zamówienia, karta gwarancyjna, instrukcja, specyfikacja)
– cechy szczególne umów, język umowy, preambuła, słowniczek, skróty
– zasady odpowiedzialności (szkoda; okoliczności, za które dłużnik ponosi odpowiedzialność; modyfikacja ogólnej reguły odpowiedzialności; odpowiedzialność za osoby trzecie; zwolnienie od odpowiedzialności; ciężar dowodu)
– klauzula poufności i arbitrażowa
– terminy (m.in. realizacji umowy, płatności)
– kara umowna (zasady naliczania kar umownych, maksymalna wysokość kary umownej)
– odsetki (rodzaje, kiedy można ich żądać, obliczanie)
– zadatek a zaliczka; opóźnienie a zwłoka
– wynagrodzenie (ryczałt, kosztorys), formy płatności, oznaczenie cyfrą i słowem, należny podatek, koszty realizacji umowy
– odstąpieniem od umowy a wypowiedzeniem umowy
– zabezpieczenia na etapie zawierania umowy (rękojmia, gwarancja, odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową)
– sposoby na zabezpieczanie prawidłowego wykonania umowy (m.in. weksel, hipoteka, zastaw, przewłaszczenie na zabezpieczenie, zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej, poręczenie, dobrowolne poddanie się egzekucji, gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa, klauzula del credere)
– klauzule w umowach
– na co należy zwrócić uwagę przy sprawdzaniu umowy
– problemy z realizacją umowy
2. Reklamacje
– terminy zgłaszania reklamacji, terminy wygaśnięcia reklamacji
– odpowiedzialność sprzedawcy, omówienie różnic w aspekcie gwarancji i rękojmi
– właściwie przeprowadzenie postępowania reklamacyjnego (czy klient musi posiadać: paragon, fakturę, opanowanie, kto ma dostarczyć towar i na czyj koszt,
– prawidłowe zgłoszenie reklamacyjne
– odpowiedź na reklamacje
– wada fizyczna (przykłady)
– co można reklamować
- Czy każda usterka może być podstawą reklamacji
- Niezgodność z umową
– klauzule wyłączające lub ograniczające – aspekty praktyczne
– zawieranie umów z klientami w aspekcie reklamacji Znaczenie cennika, katalogu, reklamy – zastawienie pułapki na samego siebie
- Bezpieczne skonstruowanie własnej oferty
- Stworzenie własnego wzoru umowy i formularza – nowe uregulowania prawne
- Wskazanie pułapek jakie może zawierać cudza oferta w obrocie B2B
- Jak należy odpowiadać na cudze oferty; jak należy chronić własne interesy?
- Jakie znaczenie ma odpowiedź : „tak, ale…..”?
3. INCOTERMS 2020
– pojęcia podstawowe (dostawa, ryzyko, własność)
– zmiany i nowości w Incoterms 2020
– Analiza błędów, czyli najczęściej stosowane błędy (błędne stosowanie reguł, brak informacji, błędna interpretacja)
– warunki handlowe Incoterms 2020 (co regulują, płatności handlowe, odprawa celna eksportowa/importowa)
– reklamacje (umowa sprzedaży, umowa o przewóz, szkody w przewozie)
– dokładne omówienie poszczególnych formuł i reguł – ich stosowanie, podział, zalecenia i przeciwskazania
– poprzednie wersje Incoterms – zebranie różnic, czy można je stosować
– przykłady praktyczne i podsumowanie
– problematyczne pytania dotyczące Incoterms 2020
4. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)
– podstawy prawne
– zakres odpowiedzialności przewoźnika
– niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego
– kto jest obowiązany załadować i wyładować towar, kto mocuje towar na pojeździe (przy plandekach jest inaczej niż przy przewozie pojazdów)
– kary dla załadowcy, nadawcy
– umowa, a list przewozowy (m.in. błędy w umowach przewozu, w listach przewozowych, zasady wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych)
– przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
– przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie transportu, ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika (obrona przed niesłusznie złożonymi reklamacjami),
– postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
– przykłady praktyczne