Doradztwo
Oferta usług doradczych KSWP jest skierowana m.in. do:
- osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą,
- przedsiębiorstw, pracowników
- innych podmiotów, w tym JST, NGO, placówek oświaty, placówek służby zdrowia, klubów sportowych
Metody działania i zakres oferty dostosowujemy do indywidualnych potrzeb każdego zamawiającego, poprzez wstępną diagnozę jego potrzeb.
Lp. |
DORADZTWO PODSTAWOWE |
1 |
Opracowanie wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej / przystąpienie do spółdzielni socjalnej (np. wniosek do PUP / PEFRON) |
2 |
Opracowanie formularza rekrutacyjnego (np. w ramach RPO / POWER) |
3 |
Opracowanie biznes planu w celu ubiegania się o środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej (np. w ramach RPO / POWER) |
4 |
Opracowanie wniosku na doposażenie stanowiska pracy lub uzyskanie bonu |
5 |
Opracowanie wniosku o dofinansowanie na usługi rozwojowe (szkoleniowe i doradcze) Krajowy Fundusz Szkoleniowy / Baza Usług Rozwojowych |
6 |
Opracowanie wniosku o dofinansowanie (np. w ramach programu „Czyste powietrze”, „Mój prąd”, „Moja Woda”) |
7 |
Opracowanie wniosku o dotację wraz z biznes planem w celu ubiegania się o środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach PROW (ARMiR) |
8 |
Opracowanie wniosku o dotację wraz z biznes planem w celu ubiegania się o środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach Lokalnych Grup Działania – LEADER |
9 |
Opracowanie wniosku do ZUS dotyczącego utrzymania zdolności pracowników do pracy przez cały okres aktywności zawodowej |
10 |
Opracowanie biznes planu |
11 |
Oszacowanie wartości nieruchomości |
12 |
Rozliczenie pozyskanych dotacji na otworzenie działalności gospodarczej, w tym obsługa finansowo – sprawozdawcza. |
13 |
Rozliczenie pozyskanego wsparcia finansowego na otworzenie działalności gospodarczej / doposażenie stanowiska pracy (np. w ramach RPO / POWER) |
14 |
Konsultacje indywidualne |
Lp. |
DORADZTWO SPECJALISTYCZNE |
1 |
Opracowanie wniosku o dofinansowanie z funduszy europejskich EFS (np. FEŚ / POPC / ERASMUS+) |
2 |
Opracowanie wniosku o dofinansowanie z funduszy europejskich EFRR (np. FEŚ / POPW / FENG / POPC / FENIKS) |
3 |
Opracowanie wniosku o dofinansowanie / grant w ramach konkursów dla NGO, JST, inicjatyw społecznych, kulturalnych, edukacyjnych do 200 tys. |
4 |
Opracowanie Studium Wykonalności Inwestycji |
5 |
Przygotowaniem wniosku o dofinansowanie w ramach Działania 2.32 Kredyt Technologiczny Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 – 2027 – dotacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które wdrażają innowacyjną technologię i uruchamiają na jej podstawie wytwarzanie nowych lub znacząco ulepszonych towarów, usług lub procesów. |
6 |
Przygotowaniem wniosku o dofinansowanie w ramach Działania Wzornictwo w MŚP Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021 – 2027 |
7 |
Audyt energetyczny |
8 |
Przeprowadzenie postępowań zakupowych / przetargów – przygotowanie zapytań ofertowych – upublicznienie zapytań ofertowych, jeżeli konieczne (przygotowanie pism do potencjalnych dostawców, upublicznienie zapytań na stronie) – przygotowywanie pism do wykonawców odnośnie wyjaśnienia treści oferty lub uzupełnienia dokumentów (w przypadku zaistnienia takiej potrzeby) – przygotowanie pełnej dokumentacji dotyczącej rozstrzygnięcia postepowań, tj. ogłoszenia o wyniku postępowania, protokołu wyboru – przygotowanie wzoru umowy z wybranym dostawcą |
9 |
Rozliczenie projektu – obsługa finansowo-sprawozdawcza (m.in. opis faktur, sprawdzanie ich zgodności z zakresem rzeczowym projektu, monitoring płatności) – sporządzanie wniosków o płatność bez względu na liczbę składanych wniosków o płatność – zarządzanie projektem (monitoring postępu rzeczowego projektu, przygotowanie wzoru papieru projektu, korespondencja z IZ) – aktualizacja wniosku o dofinansowanie za każdym razem, jeśli będzie to konieczne przygotowywanie kwartalnych raportów postępu realizacji (jeżeli konieczne) |
10 |
Doradztwo w zakresie budowania wizerunku przedsiębiorstwa – analiza i ocena strategii kreowania wizerunku firmy – ocena obecnego wizerunku – analiza i ocena ryzyka wizerunkowego oraz opracowanie modelu zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi – przygotowanie modelu działań wzmacniających materialne elementy wizerunku, identyfikacji wizualnej (logo i zasady jego użycia, materiały marketingowe, grafika firmowa, strona internetowa, media społecznościowe, biuro i otoczenie firmy, pracownicy i obsługa klienta, firmowy dress code) – przygotowanie modelu wspierającego działania sprzedażowe w oparciu o strategię wizerunkową |
11 |
Opracowanie optymalnej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa – analiza dotychczasowych stanowisk pracy oraz zakresów obowiązków zatrudnionych pracowników – określenie kluczowych obszarów działalności firmy – określenie hierarchii (system organizacji) – określenie docelowej struktury organizacyjnej – optymalne przyporządkowanie działań do docelowej struktury organizacyjnej wraz ze wskazaniem zakresów obowiązków |
12 |
Opracowanie i wdrożenie dokumentacji RODO |
13 |
Konsultacje biznesowe |
Lp. |
DORADZTWO PROINNOWACYJNE |
1 |
Konsultacje w zakresie usług e-administracji (bezpieczny podpis elektroniczny, elektroniczny obieg dokumentów, bezpieczeństwo wymiany danych, inne – dostosowane do potrzeb klienta) |
2 |
Wsparcie w zakresie poszukiwania partnerów do realizacji projektów badawczo-rozwojowych – doradztwo w poszukiwaniu i nawiązywaniu kontaktów z partnerami (instytucjami otoczenia biznesowego, uczelniami wyższymi, jednostkami naukowo-badawczymi), w celu wspólnej realizacji projektów badawczo-rozwojowych lub transferu wiedzy lub zlecenia wykonania prac badawczo-rozwojowych (samodzielnie wykonanie prac badawczo-rozwojowych przez jednostkę zewnętrzną lub przy współpracy z przedsiębiorstwem). |
3 |
Konsultacje/doradztwo w zakresie ochrony własności intelektualnej (prawa autorskie) i przemysłowej (ochrona: wynalazków, wzorów przemysłowych, wzorów użytkowych, znaków towarowych) |
4 |
Doradztwo w przygotowaniu założeń i zarządzaniu projektami pod kątem przydatności w działaniach rozwojowych przedsiębiorstwa. Wsparcie eksperckie w integracji nowych systemów IT z istniejącymi rozwiązaniami w przedsiębiorstwie |
5 |
Analiza procesów biznesowych oraz doradztwo w zakresie usprawniania procesów świadczenia usług. Wsparcie w opracowaniu informatycznego systemu zarządzania świadczeniem usług |
6 |
Przeprowadzenie analizy aktualnych procesów biznesowych oraz ich optymalizacja wraz ze wsparciem w opracowaniu informatycznego systemu zarządzania magazynem, dostawami, produktami i półproduktami, wyceną oraz logistyką |
7 |
Opracowanie Strategii biznesowej w zakresie internacjonalizacji. Przykładowe elementy strategii: a) Dane podmiotu, opis historii i działalności wnioskodawcy b) Określenie celów strategicznych c) Opis produktów / usług d) Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorcy e) Określenie nowych rynków f) Przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad dostępu produktów (określenie norm, wymagań, certyfikatów) |
8 |
Doradztwo w zakresie budowy marki produktu/usługi – opracowywanie/projektowanie identyfikacji wizualnej (logo/logotyp, druki firmowe, wzory materiałów reklamowych, inne elementy identyfikacji), – opracowywanie/projektowanie znaków towarowych. |
9 |
Strategia biznesowa (analiza otwarcia firmy na nowe rynki/klientów, strategia wprowadzenia na rynek nowych produktów/usług) |
10 |
Strategia marketingowa – analiza rynku i jego segmentów, – opis nowego produktu/usługi, – określenie segmentu docelowego i jego potrzeb, – konkurencja, – przewaga konkurencyjna produktu/usługi, – działania promocyjne i sprzedażowe. |
11 |
Plan marketingowy |
12 |
Strategia sprzedaży |
13 |
Doradztwo w zakresie rozwoju zasobów ludzkich związanych z wdrażaniem innowacji; – stworzenie planu struktury kadrowej i optymalizacji zatrudnienia; – plan rozwoju kadr; – przygotowanie i przeprowadzenie procesu rekrutacji, opracowanie systemu motywacyjnego oraz systemu oceny pracowniczej |
14 |
Doradztwo w zakresie księgowania prac badawczych i rozwojowych |
15 |
Audyt innowacyjności – Analiza możliwości zaspokojenia potrzeby zgłoszonej przez przedsiębiorcę; – Analiza pozycji rynkowej (ocena konkurencyjności); – Analiza modelu biznesowego (analiza strategii marketingowej – analiza stosowanych narzędzi oraz kanałów komunikacji, segmentacja klientów, analiza kanałów dystrybucji); – Analiza finansowa; – Analiza organizacji i zarządzania; – Analiza dojrzałości technologicznej |
17 |
Doradztwo w zakresie wdrażania innowacji. – analizy alternatywnych ścieżek rozwoju poprzez wdrażanie innowacji – uszczegółowienie ścieżek rozwoju – analiza porównawcza – prognozowany wpływ wyboru danej ścieżki na rozwój firmy – przygotowanie modelu finansowego dla opracowywanej lub wdrażanej innowacji – stworzenie prognozy wielkości sprzedaży i liczby klientów – stworzenie modelu przychodów i kosztów, wraz z prognozą – oszacowanie przepływów gotówkowych – analiza rentowności poprzez oszacowanie NPV z bieżącego projektu – analiza wrażliwości – identyfikacja i mapowanie kluczowych procesów biznesowych związanych z wdrażaniem innowacji, ich modyfikacji i optymalizacji analiza ryzyka wdrożenia innowacji |
18 |
Doradztwo w zakresie transferu wiedzy i nowych technologii, pomoc dotycząca nabywania, ochrony, korzystania z wartości niematerialnych i prawnych. – poszukiwanie i nawiązanie kontaktu z dostawcą technologii – przygotowanie listy dostawców wybranej technologii, – opracowanie zapytania ofertowego do dostawców technologii pod kątem potrzeb usługobiorcy, – zebranie ofert od poszczególnych dostawców oraz ich analiza porównawcza, |
19 |
Doradztwo w zarządzaniu własnością intelektualną, w tym w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, badania stanu techniki i czystości patentowej. |
20 |
Pozostałe usługi doradcze niezbędne do wdrożenia innowacji. |
Lp. |
DORADZTWO w zakresie problemów i potrzeb związanych ze skutkami epidemii COVID-19 |
1 |
Wsparcie w zakresie przechodzenia na pracę zdalną w przedsiębiorstwie, w tym: – Analiza firmy, jej zasobów i procesów biznesowych – Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonej analizy |
2 |
Usługi w zakresie zagadnień finansowych, np. w pozyskiwaniu finansowania pomocowego oraz wdrożenia innych działań mających na celu pokrycie luki finansowej, utraty płynności finansowej przedsiębiorstwa |
3 |
Opracowanie inwestycji modernizacyjnych polegających na cyfryzacji procesów w przedsiębiorstwie |
4 |
Analiza istniejącego i opracowanie nowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa uwzględniającego zmiany rynkowe powstałe w wyniku epidemii |
5 |
Doradztwo w dostosowaniu modelu sprzedaży produktów i usług oraz obsługi do zmian w potrzebach i zrachowaniach klientów |
6 |
Opracowanie naprawczych strategii sprzedażowych/cenowych/marketingowych pozwalających na szybki powrót do operacyjności po kryzysie gospodarczym wywołamy epidemią |
7 |
Konsultacje indywidualne |
|
DORADZTWO W RAMACH PROJEKTÓW |
Wsparcie w Starcie |
Usługi dla osób zamierzających podjąć działalność gospodarczą i pożyczkobiorców zapewniane przez pośrednika finansowego bezpośrednio lub we współpracy z instytucjami, o których mowa w art. 61s. ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1265, z późn. zm.) |
Świadczone zgodnie z regulaminem udzielania pożyczek, doradztwa i szkoleń w ramach Programu „Rządowy Program Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” |
|
Doradztwo zapewniane jest: 1) osobom ubiegającym się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej – w szczególności z zakresu przedsiębiorczości, z uwzględnieniem w szczególności sporządzania opisu i kosztorysu przedsięwzięcia; 2) pożyczkobiorcom korzystającym z pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej – w szczególności z zakresu: zakładania działalności gospodarczej, form opodatkowania planowanej działalności gospodarczej, prowadzenia księgowości. |
|
Voucher rozwoju KSWP |
Optymalizacja procesów biznesowych |
Kto może się zgłosić? Firm (ze szczególnym uwzględnieniem sektora produkcyjnego mikro, małych i średnich przedsiębiorstw) prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa świętokrzyskiego, u których przeprowadzimy optymalizację procesów biznesowych poprzez szukanie realnych oszczędności. Do udziału w pilotażu zostaną zaproszone tylko 3 przedsiębiorstwa. |
|
Jeśli szukasz oszczędności w firmie i chcesz: – usprawnić proces produkcyjny – zminimalizować koszty funkcjonowania firmy – wyeliminować zbędne czynności – zredukować koszty – poprawić organizację pracy – poprawić gospodarowanie zasobami
Specjaliści z Krajowego Stowarzyszenia Wspierania Przedsiębiorczości: – przeanalizują obszary działania Twojej firmy – poszukają dysfunkcji procesowych – zwizualizują problem w procesach (przeprowadzą mapowanie) – poszukają najlepszego rozwiązania (optymalizacja)
W efekcie realizacji oferowanej usługi: – zaoszczędzisz z nami minimum 24 tysiące złotych – zredukujesz koszty prowadzenia firmy – maksymalnie wykorzystasz dostępne zasoby, infrastrukturę i potencjał pracowników – skrócisz proces produkcyjny – zwiększysz wydajność pracy – poprawisz terminowość realizacji zamówień – poprawisz konkurencyjność przedsiębiorstwa |
|
Szczegółowe informacje o projekcie: Końskie: 41 260 46 63, 515 320 514, n_gorecki@kswp.org.pl Kielce: 41 345 39 08, 606 641 806, michal_mika@kswp.org.pl |
|
Cena ustalana indywidualnie |
|
Usługa doradcza w zakresie digitalizacji – projektowania i wdrażania w MŚP rozwiązań redukujących udział papierowych dokumentów |
|
Digitalizacja polega na skanowaniu dokumentów i przechowywaniu ich w wersji cyfrowej. To co najistotniejsze w całym procesie to umiejętne uporządkowanie i skatalogowanie danych, aby były one szybko dostępne. Przeprowadzamy audyt dokumentów, skanowanie, przygotowujemy zdigitalizowane pliki, doradzamy w przejściu przez proces wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów. Zapewnimy 100% bezpieczeństwa i poufności. Kluczowe etapy związane z realizacja usługi to: – ustalenie z Klientem zakresu usługi, miejsca skanowania (skanowanie u Klienta lub w siedzibie KSWP) oraz sposobu archiwizacji zdigitalizowanych plików (dysk fizyczny, wirtualna chmura, pendrive, dysk przenośny, inne) – audyt wstępny dokumentów (analiza papierowych zasobów firmy, przeprowadzana u Klienta) – opracowanie struktury katalogów, nazewnictwa, sposobu segregacji dokumentów – opracowanie planu działania (plan działań będzie dostosowywany indywidualnie do potrzeb Klienta) – podpisanie umowy o poufności (zabezpieczenie od strony formalnej przekazywanych do skanowania dokumentów) – przygotowanie do digitalizacji (odbiór dokumentów od Klienta w celu ich przeskanowania, transport dokumentów do siedziby KSWP chyba, że umowa stanowi inaczej, przygotowanie dokumentów do skanowania, klasyfikacja dokumentów według odpowiednich typów) – skanowanie papierowych dokumentów do postaci elektronicznej w wybranym przez klienta formacie, katalogowanie/indeksowanie dokumentów. Opisywanie metadanymi. Indeksowanie ręczne (metrykowanie) lub automatyczne (OCR, kody kreskowe). Automatyczne lub ręczne wprowadzenie parametrów, dzięki którym będzie możliwe późniejsze sprawne przeszukiwanie archiwum i odszukanie elektronicznej wersji dokumentu. Zapisanie zdigitalizowanych dokumentów na wybranym nośniku lub ich przesłanie za pośrednictwem zabezpieczonych łączy. Sprawdzenie zgodności zapisanych treści z wersją drukowaną. Zeskanowane dokumenty można łatwo wprowadzić do dowolnego, stosowanego systemu obsługi archiwum cyfrowego – przekazanie dokumentów papierowych do Klienta (po ich zeskanowaniu) – rozliczenie usługi (rozliczenie usługi zakończy warsztat powdrożeniowy, na którym przekazane zostaną Klientowi instrukcje dotyczące dalszego postepowania ze zdigitalizowanymi dokumentami). |
|
Szczegółowe informacje o projekcie: Końskie: 41 260 46 63, 515 320 514, n_gorecki@kswp.org.pl Kielce: 41 345 39 08, 606 641 806, michal_mika@kswp.org.pl |